37e Rabobank Sportverkiezingen Bergen op Zoom 2013

door Rian Govers, zondag 29 december 2013
sportverkiezingen 2013
De VVD stimuleert sportevenementen om sporten door jong en oud aan te moedigen. De sportverkiezingen zijn een mooie afspiegeling van de kwaliteiten die we in Bergen op Zoom in huis hebben.

Donderdag 19 december 2013 werd in een goed gevuld GebouwT bekend gemaakt wie de titels in ontvangst mogen nemen. De presentatie was in handen van Sanneke van den Boom en Doniek Franken van Zuidwest TV.
CKB slagwerkers, basketballers van WBB Giants, pianist Siebren Zondervan en acrobaten Erik Balens en Maarten Adriaansz van Oezoo A.S.O zorgden voor flitsende showelementen.

Jan van der Leek werd verkozen tot Run-2-day sportvrijwilliger. De Bergenaar is al 25 jaar penningmeester van korfbalvereniging Scheldevogels. Bep Tielemans uit Halsteren ontving de titel Seniorsporter 2013. De Christ van Wijk-aanmoedigingsprijs ging naar de zeer getalenteerde basketballer Timon Jurisic (14 jaar).

Sportvrouw 2013 werd Dewi Couvert (18 jaar), die geldt als een topper in de nationale en internationale zeilsport. Sportman 2013 werd kickboxer Rico Verhoeven (24 jaar) uit Halsteren. Verhoeven behaalde onlangs in Chicago zijn grootste triomf door wereldkampioen kickboksen in de klasse Super zwaargewicht te worden.

Het eerste team van S.V. DOSKO was voor de derde keer op rij genomineerd en haalde de titel Sportploeg binnen. Het team is voor de derde keer op rij gepromoveerd. Na winst in de 1e periode eindigde DOSKO als tweede in de eerste klasse. In de nacompetitie werd het zo begeerde ticket naar de hoofdklasse behaald. Uniek in de geschiedenis van de club. In augustus werd voor de 7e keer de Markiezencup gewonnen.

Zie ook: www.sportverkiezingenboz.nl

De VVD vind sport en cultuur belangrijk. We hebben een sterk verenigingsleven en het helpt mensen om zich te kunnen blijven ontplooien.