vvd.nlword lidcontact

Bergen op Zoom
Halsteren Lepelstraat

• Lid worden?

De VVD biedt vele mogelijkheden om mee te denken en uw stem te laten klinken op plaatselijk, provinciaal en landelijk gebied.

Bent u geïnteresseerd in de VVD en wilt u vrijblijvend van gedachten wisselen? Neem dan contact op met het afdelingsbestuur of via
    lidworden@vvd-bergenopzoom.nl

De Melanen blijft geopend en wordt h├ęt openluchtzwembad voor de regio, op een manier die past bij het Halsterse buitengebied.

Europese regeling voor gratis WiFi

door Gertjan Huismans, vrijdag 15 september 2017
stocksnap TXSMCUMSQL CC0 License
De Europese Unie wil gratis WiFi in kleine kernen mogelijk maken. VVD-fractievoorzitter Gertjan Huismans stelt aan het college van B & W voor om samen met Woensdrecht en Steenbergen gebruik te maken van deze middelen.

Betreft: Europese regeling voor gratis WiFi

Gisteren vernamen wij via de media dat er een Europese regeling komt om gratis WiFi in in kleine kernen mogelijk te maken. We kennen de problemen met gebrekkige internetverbindingen in het buitengebied. Over de aanleg van glasvezel in het buitengebied heeft onze fractie al meermaals aan de bel getrokken. Met de moderne technieken en de aankomende 5G snelle internet verbindingen biedt deze opening van de EU mogelijk de sleutel om in een klap een dekkende internetvoorziening voor het gehele grondgebied van de gemeente te realiseren.
Het moge u bekend zijn dat de kabelexploitanten niet happig zijn om in onrendabele gebieden glasvezel aan te leggen. Niet alleen in onze gemeente maar ook bij onze Brabantse Wal gemeenten is dit een ook een issue, zoals bij Calfven.

Nu wij een samenwerkingsconvenant gaan afsluiten met Woensdrecht en Steenbergen zou dit een eerste mooie gelegenheid zijn om als Bergen op Zoom het initiatief te nemen om aanspraak te maken op deze EU regeling voor de gehele Brabantse Wal door een beroep te doen op deze Europese subsidie. En als dat niet niet vanuit die samenwerking snel kan vindt de lokale VVD fractie dat hier voor Heimolen, Halsteren en Lepelstraat en het buitengebied snel geacteerd moet worden om aanspraak te maken op deze Europese subsidieregeling omdat het om een regeling gaat waarbij geldt : wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Dat brengt ons tot de volgende vragen.
1 bent u bekend met deze Europese regeling?
2 ziet u de urgentie in om snel een aanvraag in te dienen?
3 ziet u mogelijkheden om dit in Brabantse Wal verband aan te melden?
4 zo nee, ziet u mogelijkheden om voor het grondgebied van de gemeente op korte termijn een aanvraag te doen?

Wij verzoeken ons te beantwoorden conform art. 39 van het reglement.

Met vriendelijke groet,
Gertjan Huismans