vvd.nlword lidcontact

Bergen op Zoom
Halsteren Lepelstraat

• Lid worden?

De VVD biedt vele mogelijkheden om mee te denken en uw stem te laten klinken op plaatselijk, provinciaal en landelijk gebied.

Bent u geïnteresseerd in de VVD en wilt u vrijblijvend van gedachten wisselen? Neem dan contact op met het afdelingsbestuur of via
    lidworden@vvd-bergenopzoom.nl

Bekladding "Tussenstop"

door Barry Jacobs, maandag 30 oktober 2017
Dit weekend zijn we opgeschrikt door het bericht van de bekladding van de tussenstop. VVD-lijsttrekker Barry Jacobs onderstreept dat we dit niet normaal moeten vinden. Mogelijk dat de inzet van tipgeld kan leiden tot het achterhalen van de daders en daarmee het verhalen van de schade.

Betreft: bekladding tussenstop

Geacht college,

Dit weekend zijn we opgeschrikt door het bericht van de bekladding van de tussenstop. Zowel de voor- als achterzijde van het kunstwerk, dat tevens dient als geluidsscherm zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag beklad met graffiti. Als je de reacties op de berichtgeving in de media leest, dan geven veel reageerders, waaronder de fractie van het CDA, aan dat dit wel te verwachten viel en sommigen lijken het zelfs normaal te vinden.

Laten we duidelijk zijn, de fractie van de VVD vindt het bekladden van andermans eigendom verre van normaal. Het nieuwe scherm is tot stand gekomen in samenspraak met bewoners in de wijk en wordt zelfs gezien als een voorbeeld waarvan anderen kunnen leren. Nee, dit hadden we absoluut niet verwacht, het is niet alleen een vernieling, maar vooral ook een belediging aan het adres van mensen die zich voor de realisatie van de tussenstop hebben ingezet.

Met deze brief willen we u steunen in uw inzet om de daders te achterhalen en om, waar mogelijk, maatregelen te nemen om bekladding in de toekomst te voorkomen. Wat ons betreft wordt er 1000 euro tipgeld uitgeloofd om de daders te achterhalen en wordt er geld uitgetrokken voor camerabewaking op en om het kruispunt. Dat laatste kan misschien ook bijdragen aan de verkeersveiligheid, het is en blijft een gevaarlijk kruispunt.

Conform artikel 39 van het reglement van orde hebben wij de volgende vragen voor u:

- Welke maatregelen acht u noodzakelijk om de daders te achterhalen? Is het een optie om daarbij tipgeld uit te loven?
- Wat vindt u van het idee om camerabewaking op en om het kruispunt aan te brengen? Welke mogelijkheden zijn er op dit gebied en hoeveel geld is hiervoor nodig?
- Ziet u toegevoegde waarde in het nemen van andere maatregelen, zoals het aanbrengen van een anti-graffiti laag op de tussenstop?
- Deelt u onze mening dat een kordate en snelle reactie graffitispuiters zal ontmoedigen? Is er een procedure beschikbaar hoe te handelen bij dit soort bekladdingen?

Het antwoord op onze brief ontvangen wij graag schriftelijk.

Barry Jacobs
Lijsttrekker

• Straatroven Vestinggronden-Noord
    05 maart 2012 - Op korte tijd vonden 3 straatroven plaats op en rond de Vestinggronden-Noord. Met of onder bedreiging van geweld. VVD-raadslid Barry Jacobs bevraagt h... lees verder