vvd.nlword lidcontact

Bergen op Zoom
Halsteren Lepelstraat

• Lid worden?

De VVD biedt vele mogelijkheden om mee te denken en uw stem te laten klinken op plaatselijk, provinciaal en landelijk gebied.

Bent u geïnteresseerd in de VVD en wilt u vrijblijvend van gedachten wisselen? Neem dan contact op met het afdelingsbestuur of via
    lidworden@vvd-bergenopzoom.nl

VVD Bergen op Zoom presenteert kandidatenlijst 2018

maandag 20 november 2017
top 11 voor GR2018
Maandag 20 november 2017 hebben de lokale liberalen zich uitgesproken over de definitieve volgorde van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Tijdens de ALV, die gehouden werd in het Heemhuis “Hof van Ram” te Halsteren, werd er gestemd over de nummers 2 t/m 29 van de lijst. Zoals al eerder bekend was gemaakt zal Barry Jacobs de lijst aanvoeren en is Cees van Loon op plaats 30 lijstduwer.

Voorzitter Jan van Wijk is erg tevreden met de lijst: “De lijst is een mooie samenstelling van ervaring en nieuw talent. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met deze kandidaten een mooi resultaat gaan neerzetten in maart volgend jaar”. In de top 10 zijn bekende namen terug te vinden, onder wie huidig fractievoorzitter Gertjan Huismans (2) en raadslid Joost Pals (3). Rian Govers - Gabriëls is met nummer 4 de hoogstgeplaatste vrouw op de lijst. Hoogste nieuwkomers zijn Maarten van ’t Hof op plaats 5 en de 21-jarige Dominique Hopmans op plek 6. Andere nieuwkomers zijn Sander Buijs op 7 en Tom Cats op 8. Jordie van der Burgt, Iris de Bont en Guido de Veld staan op resp. 9, 10 en 11. Raadslid Maarten Velthoen gaat zich richten op de waterschapsverkiezingen in 2019 en staat (in onderling overleg) op plek 19. Wethouder Ad Coppens is na de verkiezingen niet in voor een wethouderspost en staat op 29.

Lijsttrekker Barry Jacobs heeft veel zin in de campagne. “We hebben een sterk team en gaan een mooie verkiezingsperiode tegemoet. De kiezer kan van ons verwachten dat we een helder liberaal geluid laten horen. Het is onze ambitie om te groeien naar 70.000 inwoners. Om dit te bereiken zullen we onze gemeente nog mooier en beter moeten maken. Ik vind het belangrijk dat onze inwoners zelf kunnen bepalen hoe zij willen leven en ook – als zij ouder worden – eigen keuzes kunnen maken. Wie zorg of ondersteuning nodig heeft moet dat ook kunnen krijgen. We gaan aan de slag met onderwijs en werkgelegenheid en we willen stappen zetten op het gebied van duurzaamheid. Bergen op Zoom heeft een belangrijke regiofunctie en die willen we verder versterken.”

De lijst wordt geduwd door Cees van Loon: “Ik ben trots op mijn plek en laat graag zien dat ik achter de VVD-fractie sta. Ze hebben goed werk verricht de afgelopen jaren!”