Eindelijk is het dan zover!

door Rian Govers, maandag 11 juni 2018
glasvezel koeien voor stadhuis
Op 10 november 2016 werd onze motie aangenomen in de gemeenteraad van Bergen op Zoom. De VVD vindt het belangrijk dat alle inwoners en bedrijven van de digitale snelweg gebruik kunnen maken.

We hebben als gemeente hoge ambities om een sociale, duurzaam gezonde, bereikbare en aantrekkelijke gemeente te zijn. Denk aan digitale zorg, onderwijs op afstand en digitalisering van de openbare ruimte.

Om die ambities waar te maken, is een hoogwaardige internetverbinding nodig en kunnen we niet langer wachten. Wij zien glasvezel als een nutsvoorziening zoals bijvoorbeeld riolering. Iedereen heeft er recht op. Wij hebben daarin een verantwoordelijkheid.

Op 4 juni 2018 werd bekend gemaakt dat 71,5 % van de adressen in het buitengebied van de drie Brabantse Wal gemeenten en Halderberge graag glasvezel willen. Al een week voor de sluitingsdatum van 4 juni was de vereiste 50% inschrijvingen behaald. Zo’n record had Glasvezel Buitenaf nog niet eerder behaald.

Dit resultaat is mede door de ongeveer 70 enthousiaste ambassadeurs behaald. Zonder hen was dit niet gelukt. En zo zie je maar, dat je met elkaar veel kunt bereiken. Eind 2018 of begin 2019 zal de aanleg beginnen.