Hans Kersten

4624JS Bergen op Zoom
E-mail: hanskersten@vvd-bergenopzoom.nl

Over Hans Kersten

Hans Kersten is geboren in 1959, getrouwd en vader van twee zoons. Hij heeft zijn opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige gedaan op Vrederust. Dat is zijn basis, daarnaast heeft hij Sociaal Pedagogische Hulpverlening (Hogeschool West-Brabant) en post HBO Organisatie & Management gedaan.
Op dit moment werkt Hans als zelfstandig ondernemer in de zorg vanuit zijn eigen praktijk de Herenweg begeleiding.

Waarom is Hans lid van de VVD?

Wat hem vooral trekt in het liberalisme is de vrijheid van het individu. Die vrijheid impliceert ook een verantwoordelijkheid voor zichzelf en de maatschappij. Iedereen doet mee in de maatschappij op eigen kracht. Uiteraard moeten mensen met een beperking ondersteund worden. Maar ook deze ondersteuning moet gericht zijn op het zo onafhankelijk en dus zelfstandig mogelijk functioneren. Met niet meer hulp dan nodig, maar wel met alle hulp die noodzakelijk is. Dat is de waarde waar een liberale partij voor moet staan. En die liberale partij is de VVD.

Wat doet een fractieassistent?

De fractieassistent zorgt ervoor dat aan alle randvoorwaarden voldaan wordt, zodat de fractie zich kan richten op haar kerntaken. Je moet een beetje denken aan een secretaris bij een vereniging of stichting.
Dat betekent onder andere archiveren, vastleggen van verslagen, onderhouden van contacten en de voordeur zijn van de VVD Bergen op Zoom

VVD Plus

Ook is Hans politiek actief in VVD Plus. Zo is hij vanuit VVD Plus aanjager geweest bij het organiseren van de Week van de Toegankelijkheid. Hier zijn acht maatschappelijke organisatie bij betrokken. Het gaat er dan om een brug te slaan tussen maatschappij en politiek. De lokale VVD wil een partij zijn die midden in de samenleving staat en weet wat er leeft onder de burgers van Bergen op Zoom