Rian Govers

E-mail: riangovers@vvd-bergenopzoom.nl

Over Rian Govers

Rian Gabriëls (1965) is getrouwd met Frank Govers en is moeder van 3 dochters. Ze is geboren en getogen op de Welberg (Steenbergen) en woont sinds 1993 in het mooie buitengebied van Halsteren. Daar runnen zij een hoveniersbedrijf en oesterzwamkwekerij /champignon-in-pot-teeltbedrijf (www.fragochamp.nl).

In 1984 was Rian de eerste vrouwelijke “klaarmeester” (operator) op deafvalwaterzuivering in Rilland-Bath. Daarnaast heeft water altijd haar belangstelling gehad. Lees hier meer over op www.beweegme.nl/2017/11/23/rian-govers-gabriels/

In 2013 is Rian enkele malen op de publieke tribune van de raadsvergaderingen aanwezig geweest. Zo kwam ze in contact met de raadsleden. Na een keer “gast van de raad” te zijn geweest, heeft ze zich bij de VVD aangesloten. Daarop werd ze in 2014 en in 2018 nogmaals met voorkeurstemmen gekozen.

Ze was in 2014-2018 voornamelijk actief in de commissies Stad & Ruimte en Grote Projecten. Nu zal ze vooral de commissie “Mens, Maatschappij en Vrije tijd” en incidenteel de commissie “Ruimte, Duurzaamheid en Economie” bemensen.

Tevens stelt ze zich als doel om meer vrouwen politiek actief te krijgen. Van de 33 raadsleden in Bergen op Zoom zijn er nu slechts 5 vrouwen. Om met de woorden van Els Borst te spreken: “politiek is te belangrijk om alleen aan mannen over te laten”.

Portefeuille

Commissie Mens, Maatschappij en Vrije tijd en commissie Ruimte, Duurzaamheid en Economie