Voorzieningen in Halsteren behouden of verbeteren

Weblog door Joost Pals, woensdag 16 december 2009
Joost PalsIn de commissie Stad en Ruimte werd gesproken over de invulling van de Hemi-terreinen. VVD-er Joost Pals geeft in dit weblog aan dat voor de VVD-fractie het voorzieningenniveau in Halsteren voorop staat. De Dorpsstraat heeft daarbij een bijzondere plaats als winkelhart van Halsteren.

Vanavond werd er in de commissie Stad en Ruimte gesproken over de invulling van de Hemi-terreinen.

Ik heb in die discussie aangegeven dat voor de VVD-fractie het behoud of een verbetering van het voorzieningenniveau in Halsteren voorop staat. En dan is ons vertrektpunt de Dorpsvisie Halsteren waarin een bijzondere plaats wordt toegekend aan de Dorpsstraat als winkelhart van Halsteren.

We vernemen langs verschillende kanten dat er behoefte bestaat aan een supermarkt in De Schans en dat is ook iets waar rekening mee gehouden moet worden. Maar dan moet er éérst een integraal plan liggen om dat te kunnen overwegen, want met hap-snap-beleid is het voorzieningenniveau in de Dorpsstraat niet veiliggesteld en dan zijn zulke verschuivingen in Halsteren veel te riskant om te doen.

De brand bij Hemi is al weer van september 2007 en nu is het inmiddels bijna 2010. Als ik mijn bedrijf zou runnen zoals de gemeente doet, dan was ik al lang failliet geweest. Het wordt onderhand eens tijd dat het College van B & W met zo'n integraal plan komt. Dan kunnen er keuzes gemaakt worden en kan de schop de grond in.

Joost Pals