Maarten Velthoen is ridder!

door Jan van Wijk, maandag 16 januari 2012
Maarten VelthoenVVD-gemeenteraadslid Maarten Velthoen is benoemd tot ridder in de Orde van Oranje Nassau tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de 50-jarige Bergse Scouting in Het Markiezenhof.

Burgemeester Han Polman heeft een uitgebreide en lovende toespraak over Maarten Velthoen, na eerst de Scouting ter feliciteren met het bereiken van de vijf decennia van de Karel Doorman Scoutingvereniging.

Burgemeester Polman benadrukt de jarenlange inzet van Maarten Velthoen en noemt hem een van de grote mensen die voor continuïteit zorgt in de vereniging. Zo memoreert de burgemeester dat Maarten al op tienjarige leeftijd lid wordt van de zeeverkenners.

In zijn jarenlange carrière bij de Scounting komt Maarten met allerlei initiatieven, als oprichting van groepsbestuur, meisjes zeeverkenners, internationale uitwisselingen en de uitbouw van de vloot. Als het nodig is, verricht Maarten allerlei voorkomende activiteiten en dat maakt hem ook zo goed gezien. Verder bekleedt Maarten Velthoen de nodige functies, zoals bestuurslid bij de watersportvereniging De Schelde. Maarten is ook de drijvende kracht voor de realisatie van de locatie aan Lager Wal. Wat een doorzettingsvermogen, merkt de burgemeester op.

En ... dan nog de grote inzet van Maarten Velthoen voor de Bergse politiek. Al vele jaren is hij als duoburgerlid en als raadslid zeer gedreven actief voor de VVD. Met recht ontvangt Maarten de hoge onderscheiding van burgemeester Polman.
In zijn reactie geeft Maarten aan het zeer aangenaam te vinden om al dit werk te doen. Het is namelijk heel fijn om met gemotiveerde mensen aan de slag te zijn. Maarten wordt door velen gefeliciteerd. Echter de eerste die hem gelukwenst is zijn mama.

Jan van Wijk,
voorzitter VVD Bergen op Zoom