Barry Jacobs beoogd wethouder in nieuwe coalitie

vrijdag 11 mei 2018
Barry Jacobs
Vrijdagmiddag hebben de lijsttrekkers van GBWP, VVD, CDA en GroenLinks het coalitieakkoord ‘Brug naar de toekomst’ ondertekend.

Namens de VVD is Barry Jacobs voorgedragen als wethouder. Donderdagavond 17 mei beslist de gemeenteraad hierover en volgt de installatie van het nieuwe college.

Met het Sociaal Domein en Ruimtelijke Ontwikkeling als hoofdthema’s heeft de VVD een stevige portefeuille in handen gekregen. Omdat de burgemeester op dit moment nog op vakantie is, zal de exacte portefeuilleverdeling begin volgende week bekend worden. Het onderhandelteam van de VVD kijkt tevreden terug op het formatieproces. “We hebben intensief met de nieuwe coalitie gesproken met als resultaat een akkoord, waar wij erg enthousiast over zijn. In onze campagne hebben we ingezet op groei naar 70.000 inwoners. We pakken de uitdagingen op nodig zijn om dit te realiseren om tegelijkertijd de gemeentelijke schuld prioriteit verder terugdringen”.

Het coalitieakkoord is hier te lezen.