Schrappen van plannen om schulden te verminderen

door Joost Pals, zaterdag 15 december 2018
De gemeenteraad sprak donderdag over het investeringsplan voor 2019 tot 2022. Een nieuwe methode om te werken aan het verminderen van de schuldenlast. VVD-raadslid Joost Pals benadrukte daarbij het belang dat de VVD-fractie hieraan hecht. De gemeente Bergen op Zoom moet leren dat niet alle “leuke plannen” bekostigd kunnen worden. Dat is een afspraak die we ook in het coalitieakkoord hebben gemaakt.

Met de nieuwe methode wordt er eerst gekeken wat de financiële ruimte is. Vervolgens worden de plannen geprioriteerd en gekeken welke plannen wel en vooral ook welke plannen niet (!) uitgevoerd worden. Dat betekent dus schrappen. Schrappen om de schuldenlast te verminderen, want uiteindelijk gaat het om gemeenschapsgeld waar we heel zorgvuldig mee om moeten gaan.