Corona

door Rafael Fructuoso vd Veen, dinsdag 24 maart 2020
rafael fructuoso vd veen
Beste leden,

Allereerst hopen wij dat het jullie en jullie dierbaren goed gaat.

Door het Coronavirus bevinden wij ons in een bijzondere situatie. Een situatie waarbij de maatschappij voor een groot deel is ontwricht. Een periode waarbij sprake is van onzekerheid. Het virus waart rond in onze gemeenten, en ook bij ons, is er sprake van meerdere besmettingen. En helaas overledenen. Het virus houdt ons in de greep.

Elkaar ontmoeten staat op een lager pitje. Bijeenkomsten gaan niet door. Wij hebben nog amper contact met elkaar. Een periode als deze hebben wij allen nog nooit meegemaakt. En dat merk je. Dat merk je in de reacties van iedereen om je heen.

Onze Minister-President voert dagelijks overleg met betrekking tot deze COVID-19 crisis. En toont leiderschap. Neemt maatregelen die noodzakelijk zijn, maar toch geënt zijn op een zo een goed mogelijk functioneren, voor zover dat kan, van onze maatschappij.

Vandaag zijn de maatregelen verder aangescherpt en verlengd tot 1 juni. Respecteer deze maatregelen. Ons gedrag, in lijn met de (nieuwe) maatregelen, draagt bij aan het indammen van het virus. Wij hebben hier een verantwoordelijkheid voor onszelf en richting onze medemensen.

In deze dagen is er maar één ding dat telt en dat is ieders gezondheid. Laten we denken aan elkaar!

Heel veel sterkte allemaal in deze bijzondere periode. Blijf gezond!

Namens het bestuur van VVD Scheldebrug,

Met vriendelijke groet,