Vijverberg Zuid

door Jim Bernaards, zaterdag 4 juli 2020
plan vijverberg zuid
De Vijverberg-zuid is misschien wel het deel van Gageldonk dat het meest aan nieuwbouw toe is. Hier complimenten voor gemeente en Stadlander. Het plan ziet er goed uit, en de communicatie met omwonenden en betrokkenen lijkt prima te zijn verlopen, en dat geldt vooral voor de kleine ondernemers die nu op de hoekjes gevestigd zijn. Daar wordt een regeling mee getroffen door Stadlander, en dat waarderen wij als ondernemerspartij zeer.

Wel zou de VVD graag in komende soortgelijke plannen zien dat er een wat lossere kijk op de Saldo-0-benadering wordt gehanteerd. Onze fractie is al blij dat eenzelfde hoeveelheid woningen terugkomt als dat er verdwijnen, maar in tijden van woningnood mag er wat ons betreft een andere balans gemaakt worden ten opzichte van parkruimte en lage nieuwbouw. Al was het maar om te compenseren voor het verlies aan woningen bij de herontwikkeling van de Zeekant.

Tenslotte de Vijverberg. Met haar blauwalg, rattenplaag en vervuiling vormt die een scherp contrast met de mooie nieuwbouwplannen, die er direct aankomen te liggen. Plannen liggen op de plank, zo blijkt uit onze technische vragen, maar is er niet te kijken of er met hulp van Stadlander nu al werk van te maken is? Zij hebben er toch ook een belang bij, lijkt ons.