In Memoriam - Bert van der Stoel

maandag 6 juli 2020
In Memoriam - Bert van der Stoel - 1949 – 2020

Bert van der Stoel was zijn hele leven verbonden met de VVD. Al vroeg koos hij via een actieve rol in de JOVD voor het politieke debat. Zijn voorliefde voor de politiek en zijn gedrevenheid om iets te kunnen betekenen voor de samenleving zorgden ervoor dat Bert zich sinds 1974 inzette voor een sterke VVD. Eerst als gemeenteraadslid en fractievoorzitter en later als Wethouder en lid van de Provinciale Staten.

Bert was hartelijk, joviaal en vooral trouw aan de beginselen van de VVD. Als progressief-liberaal raadslid en wethouder streed hij vol passie en met open vizier voor het behoud van de cultuur in de breedste zin van het woord. Dat botste weleens met het conservatief-liberale smaldeel binnen de VVD maar Bert bleef hierin zichzelf en bleef zijn culturele missie volgen en uitdragen.

Ook het ‘handwerk’ schuwde Bert niet. Talloze verkiezingscampagnes was Bert één van de kartrekkers. Of het nu ging om het besturen van de ‘VVD bakfiets’, het bemensen van de kraam, het flyeren tijdens de ‘laatste nacht actie’. Bert zette zich onverkort in voor de VVD.

Tijdens de vele ledenvergaderingen was Bert een VVD lid met grote toegevoegde waarde. Altijd scherp op de inhoud en constructief meedenkend over de inhoud en strategie van de koers van de VVD. Zowel lokaal als provinciaal was zijn invloed zichtbaar aanwezig.

Bert was een VVD-er in hart en nieren. Zaterdag 4 juli overleed Bert na een kort ziekbed. De VVD verliest een trouw en zeer gewaardeerd lid maar bovenal een fijn en sociaal mens. Wij zijn hem dankbaar en denken met veel respect aan de ruim 45 jaar dat hij zich inzette voor de VVD.

Wij wensen alle mensen in zijn nabije omgeving veel steun en troost toe bij de verwerking van het overlijden van Bert.

Bestuur en Fractie