Huisvesting bouwclubs

woensdag 8 juli 2020
De gemeente Bergen op Zoom staat er financieel slecht voor. Daarom moeten er nieuwe besluiten genomen worden. Het oude plan van de bouwclubs is niet betaalbaar. Maar natuurlijk vindt ook de VVD de vastenavend belangrijk. Daarom werkt het college aan nieuwe plannen die wel haalbaar zijn.

Wat is er aan de hand?

Een paar jaar geleden heeft de gemeente geld gereserveerd voor een grootschalig plan voor nieuwbouw voor de bouwclubs. Gaandeweg kreeg de gemeente te maken met financiƫle tegenvallers. Steeds meer werd duidelijk dat er geen geld was voor grootse plannen. Maar de reservering stond nog wel op papier in de begroting.

Gisteren sprak de gemeenteraad over de jaarstukken en de bezuinigingen voor 2020. We staan voor lastige keuzes. Er zal bezuinigd gaan worden op allerlei zaken. Sociale voorzieningen. Het onderhoud van de openbare ruimte. Ga zo maar door.

Samen met Lijst Linssen, CDA, D66, GroenLinks, PvdA, Steunpunt, Punt en SP hebben we het besluit genomen om de reservering voor het oude plan van de bouwclubs te schrappen. Dat wil niet zeggen dat er geen nieuwe plannen mogelijk zijn. Integendeel. Het college werkt zelfs al aan een nieuw plan dat wel haalbaar is.

Zo'n nieuw plan zullen we op z'n merites beoordelen. Net zoals dat voor alle andere onderwerpen geldt. Dat is in het algemeen belang voor ons als inwoners van deze gemeente.