Bergen op Zoom Kermisstad .

door Dominique Hopmans, zaterdag 19 september 2020
kermis botsautos - pixabey free
VVD-raadslid Dominique Hopmans roept het college van B & W op om volledige steun en medewerking te verlenen om samen met de kermisexploitanten in ons mooie Bergen op Zoom dit najaar weer een kermis mogelijk te maken.

Betreft: Bergen op Zoom Kermisstad

Geacht college,

Vandaag, 16 september 2020, heeft de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant besloten om vanaf 1 oktober het al dan niet toestaan van kermissen weer aan gemeenten over te laten. En dat is geweldig nieuws voor onze stad, voor onze inwoners en voor onze kermisexploitanten. Volgens de Bergse VVD is Bergen op Zoom een Kermisstad en zullen we deze kans met beide handen moeten aangrijpen.

Ondanks dat het nog geen 1 oktober is, moeten we wel aan de bak. Onze kermisexploitanten staan te popelen en hebben een coronaproof plan klaarliggen. Wij zien dat plan graag gerealiseerd worden en roepen het college op om dit ook ├ęcht mogelijk te maken. Een kermis brengt weer leven in onze stad. Dat verdient jong en oud na een periode van veel thuiszitten en weinig activiteiten buitenshuis. Dat verdienen onze kermisexploitanten na een periode van economische tegenslag en annulering na annulering.

De Bergse VVD vraagt enkel, conform artikel 36 RvO, om volledige steun en medewerking van het college om samen met de exploitanten een kermis mogelijk te maken in ons mooie Bergen op Zoom. Wij rekenen op die samenwerking!

Met hoopvolle groet,

Namens de gehele fractie van de Bergse VVD,