Economie

De ligging van de gemeente in de Schelde-Delta biedt Bergen op Zoom een unieke positie tussen twee wereldhavens. We hebben een uitstekende infrastructuur. Dit heeft ons van oudsher veel handel en werkgelegenheid gebracht. Ook in de toekomst willen we dit behouden.

De VVD zet zich in om bestaande ondernemingen en werkgelegenheid te behouden en nieuwe bedrijvigheid aan te trekken. Met een divers aanbod van werkgelegenheid blijven we ook voor toekomstige generaties een aantrekkelijke gemeente en kunnen we groeien naar 70.000 inwoners. Woon je hier dan vind je hier ook werk. Dat is de inzet van de lokale VVD.

Hoe maken we onze ambitie waar?
  • We ondersteunen bestaande bedrijven van groot tot klein met extra stimulans voor biobased, vrijetijdseconomie, zorgbedrijven, maintenance en distributiebedrijven die meer doen alleen "dozen schuiven"
  • Wij brengen ondernemers en het onderwijs bij elkaar zodat ze elkaar versterken
  • We stimuleren technische opleidingen voor beroepen die nodig zijn voor een goed bedrijfsklimaat
  • Goede economische en vernieuwende plannen verdienen financiële ondersteuning