Dienstverlening.

Het dienen van burgers, bedrijven en verenigingen is de hoofdtaak van de gemeente. Voor iedereen die werkt voor de gemeente is daarom een dienstbare houding een vereiste. In het Stadskantoor moet je je welkom voelen. Het gemeentebestuur waakt over de betrouwbaarheid. Het vastgestelde beleid wordt consequent toegepast. Afspraak is afspraak. Een duidelijke overheid bereikt het meest.

Aan bestuurders worden hoge eisen gesteld rondom de integriteit. De gedragscode voor de burgemeester, wethouders en de raadsleden wordt strikt toegepast. Het integriteitsbeleid wordt actief uitgedragen. Een cultuur van openheid hoort daarbij. Er zijn al goede stappen gezet. De lokale VVD zet in de komende periode stevig in op verdere verbeteringen om te komen tot moderne dienstverlening.

Hoe maken we onze ambitie waar?
  • Digitale dienstverlening voorkomt een papierwinkel. Alle diensten komen digitaal beschikbaar
  • Telefonisch schriftelijk of persoonlijk contact blijft laagdrempelig mogelijk voor wie daaraan behoefte heeft
  • De gemeente communiceert proactief en tijdig met belanghebbenden, bijvoorbeeld over werkzaamheden in de buurt
  • Belanghebbenden krijgen altijd antwoord en gelegenheid tot reageren