Hans Kersten

4624JS Bergen op Zoom
E-mail: hanskersten@vvd-bergenopzoom.nl

Over Hans Kersten

Hans Kersten is geboren in 1959, getrouwd en vader van twee zoons. Hij heeft zijn opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige gedaan op Vrederust. Dat is zijn basis, daarnaast heeft hij Sociaal Pedagogische Hulpverlening (Hogeschool West-Brabant) en post HBO Organisatie & Management gedaan.
Op dit moment werkt Hans als zelfstandig ondernemer in de zorg vanuit zijn eigen praktijk de Herenweg begeleiding.

Waarom is Hans lid van de VVD?

Wat hem vooral trekt in het liberalisme is de vrijheid van het individu. Die vrijheid impliceert ook een verantwoordelijkheid voor zichzelf en de maatschappij. Iedereen doet mee in de maatschappij op eigen kracht. Uiteraard moeten mensen met een beperking ondersteund worden. Maar ook deze ondersteuning moet gericht zijn op het zo onafhankelijk en dus zelfstandig mogelijk functioneren. Met niet meer hulp dan nodig, maar wel met alle hulp die noodzakelijk is. Dat is de waarde waar een liberale partij voor moet staan. En die liberale partij is de VVD.

Wat doet een burgerlid?

Een burgerlid, ook wel duo genoemd, vertegenwoordigt zijn partij in de beeldvormende bijeenkomsten en de commissievergaderingen. Het burgerlid ondersteunt de raadsleden met hun werk. Zo ondersteunt Hans met name raadslid Dominique Hopmans in de commissie Mens, Maatschappij en Vrije Tijd.
Een burgerlid mag niet meestemmen bij beslissingen die de gemeenteraad neemt. Dit omdat een burgerlid benoemd en niet gekozen is.

Stichting Toegankelijk Bergen op Zoom

Hans heeft aan de wieg gestaan van Stichting Toegankelijk Bergen op Zoom. Hier zijn acht maatschappelijke organisatie bij betrokken. Toegankelijk Bergen op Zoom heeft als doel om samen met mensen met een beperking ervoor te zorgen dat iedereen mee kan doen in Bergen op Zoom. Hans is voorzitter van de stichting en ziet deze rol als "verbinder" tussen de ambtenaren, de burgers en de politiek van de gemeente Bergen op Zoom.

facebooklinkedin